Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

19 Kasım 2010 Cuma

Seslerin Harmonik Kahramanı : Mızıka

Beni tanıyanlar Grek Müziğine olan tutkumu da bilir. 2010 hitlerinden oluşan albümü edinip dinlemeye başladıktan sonra yavaş yavaş kendi favorilerimi belirlemeye başladım albümde. Hlias Vrettos : Mazi Sou Paw Pantou şu sıralar günde en az 20 kez dinlediğim şarkı ünvanını taşımakta. Türk müziğine melodik yakınlığının yanı sıra şarkıya duyduğum sempatinin esas nedeni introsundaki eşsiz mızıka solo melodileri olsa gerek.
Çocukluğumda bana alınan ilk hediye enstrümandı mızıka. Bir akşamüstü babam elindeki ufak paketi bana vermiş, yüzümdeki heyecanla çıkardığım garip sesleri keyifle izlemişti. Çocuk ukalalığıyla üflediğimde kendiliğinden mızıkanın şarkıyı mırıldanacağını düşünen ben, o zamanlar çıkardığım enteresan seslerin getirdiği başarısızlıkla büyük bir hayal kırıklığına uğramıştım. Neticede o güzel ve hüzünlü sesi çıkarmak, diğer enstrümanlarda olduğu gibi uzun bir öğrenme süreci ve sayısız kere deneme yanılma aşamasından geçiyordu. Enstrüman çalma konusundaki yeteneksizlğimi iyi bir müzik kulağına sahip olarak kapatmaya çalıştım ben de. Ne zaman mızıkadan dökülen notaların harmonisini dinlesem kendimi çok uzaklarda, sıcak bir yaz akşamüstünde güneşin batışını izler gibi huzurlu hissederdim. Belki küçükkken izlediğimiz Western filmlerinden edindiğimiz aşinalığımız belki de Country ve Blues müziğinin değişmez temel taşlarından oluşu çıkardığı seslerle hep güzel hayaller kurmama meyil verdi :)) Bu sebeptendir ki Mızıkanın sesi bana hep özgürlüğü ve onun getirdiği huzuru çağrıştırdı.
Globalde Country ve Blues türü dışındaki birçok şarkıya da misafir olan mızıkayı Türkiyedeki eserlerde nedense çok fazla duyma şansımız olmuyor. Bu noktada konsept olarak bu enstrümanı yaptıkları müzikte kullanan nadir isimlerden biri Anima grubu olsa gerek...Hepi topu bir albüm çıkardılar ama Ceylan Ertemin vokalde olduğu Animasal ismini verdikleri bu harikulade albümü dinlerken yapılan müziğin temel enstrümanlarından birinin bugünkü blogumuzun başkahramanı olduğunu duyacaksınız...
Animadan bu kadar bahsetmişken sizlerle en sevilen şarkılarından ikisini  paylaşmadan geçemicem. Sesine aşık olduğumuz Ceylan Ertem ve mızıka bir arada...Şukela :))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder